ახალი თანამშრომლის სირთულეები

ახალი სამსახური, ახალი საქმე და გუნდის ახალ წევრებთან ურთიერთობა ახალი მოლოდინების საწყისია. როდესაც დაგვიქირავებენ და გვეუბნებიან, რომ გელოდებით ორშაბათს, გვიხარია და ვემზადებით გუნდის წევრებთან შესახვედრად და ახალი და დიდი საქმის დასაწყებად.

ორგანიზაციასთან თანამშრომელობა საგამოცდო ვადით იწყება, რომელიც  რთული პერიოდია ახალი თანამშრომლისთვის. თავისი არსით, საგამოცდო ვადა გულისხმობს ორივე მხარისგან თანამშრომლობის შეფასებას, ანუ მენეჯერი და ახალი თანამშრომელი დარწმუნდებიან საკუთარი გადაწყვეტილებების სისწორეში (ან სიმცდარეში),  რასაც შედეგად მოსდევს გრძელვადიანი თანამშრომლობა ან თანამშრომლობის შეწყვეტა.

თვითონ დასახელებაც მიგვითითებს  ახალ ორგანიზაციაში პირველი დღეების სირთულეზე, როდესაც ჩვენს ყველა ქმედებას თუ ნათქვამს საფუძვლიანად და გულდასმით შეაფასებენ. საინტერესოა, რომ საგამოცდო ვადაში ახალი თანამშრომელის ნებისმიერი ქცევა გუნდის წევრებისგან უფრო მეტ კრიტიკულ შეფასებას იმსახურებს, ვიდრე მენეჯერისგან. ესეც გასაგებია, რადგან მენეჯერმა უკვე შეაფასა და გუნდის წევრადაც მიიღო  ახალი თანამშრომელი. რაც შეეხება ახალ კოლეგებთან ურთიერთობას ესაა საკმაოდ რთული პროცესი, როდესაც გუნდის სუბკულტურას, გუნდის არაფორმალურ ლიდერებსა და წევრებს უნდა მოვერგოთ და გუნდმაც  მიგვიღოს.

არსებობს ახალი თანამშრომლის ორგანიზაციაში ადაპტაციის სპეციალური პროგრამაც (პროფესიული ჟარგონით ცნობილია, როგორც on boarding), რომლის დროსაც ახალ კოლეგებს ორგანიზაციაში არსებულ ფორმალურ და არაფორმალურ წესებს გააცნობენ, ანუ ფაქტიურად ასწავლიან რა არის ამ ორგანიზაციაში მიღებული და დაუშვებელი ქცევები.

მიუხედავად ამ მხარდაჭერისა, საგმოცდო ვადა და ახალი თანამშრომლის მდგომარეობა მაინც რთულია და ბევრ შეცდომებს ვუშვებთ  საკუთარი ადგილის დამკვიდრების პროცესში , რასაც მოსდევს  კოლეგებისაგან უფრო და უფრო ნაკლები   მხარდაჭერა და ინტერაქცია.

რა შეცდომებს ვუშვებთ ახალი თანამშრომლის როლიდან, როდესაც ნეგატიურად განვაწყობთ გუნდის წევრებს, ჩვენი თანამშრომლობა წარუმატებელია „უცნაური ადამიანის“ კლიშესაც დავიმსახურებთ ხოლმე?

პირველი რამ,  რაც არ მოსწონთ გუნდის წევრებს ესაა ახალი თანამშრომლის მიერ ხშირად ნათქვამი „მე ვიცი“.  როცა გუნდი რაიმე პრობლემაზე მსჯელობს და ახალმა თანამშრომელმა იცის როგორ მოგვარდეს პრობლემა,  საკუთარ ცოდნას უმჯობესია შესთავაზოს დახმარება, ვიდრე განაცხადოს  „მე ვიცი როგორ გამოვასწოროთ”. ეს აუცილებლია,  რადგან როდესაც ორგანიზაციის “ვეტერანი“ წევრები მსჯელობენ ან კითხვებს სვამენ, ახალი თანამშრომლის “მე ვიცი” კრიტიკულ თვალს აუცილებლად დაიმსახურებს, ჯერ ხომ “ვეტერანებმა” არ იციან ჩვენ რა ვიცით..

“ჩემს სამსახურში ასე იყო” - ესეც მეორე შეცდომაა, როდესაც წინა სამსახურის ანალოგი მოგვაქვს და ამით, ჩვენდა უნებურად, წინა სამსახურისადმი მიჯაჭვულობასა თუ მის უფრო მეტად პატივისცემას ვადასტურებთ. საგამოცდო პერიოდი ნოსტალგიურია, მაგრამ წინა სამსახურში რას ვაკეთებდით ნამდვილად საინტერესოა, თუმცა გუნდის წევრებისგან ნეგატიურ შეფასებას დავიმსახურებთ, თუკი ხშირად გავიხსენებთ იქ რა ხდებოდა. ხშირად ახალი კოლეგები შეგახსენებენ კიდეც ხოლმე, რომ „ეხლა სხვა ორგანიზაციაში ხარ“.

მოჭარბებული მოტივაცია - ვინაიდან საგამოცდო ვადაში უნდა დავადასტუროთ, რომ ჩვენ ნამდვილად ვიმსახურებთ გუნდის სრულფასოვან წევრობას, ხშირად იმაზე მეტ ინიციატივას თუ პასუხისგმებლობას ვიღებთ საკუთარ თავზე, ვიდრე მენეჯერმა მოგვანდო ან ჩვენგან ელოდებიან. მაღალი მოტივაციის მქონე გუნდის წევრების ყოლა მენეჯერის ოცნებაა, მაგრამ აქ საუბარია ახალი და ძველი განწყობების კონტრასტზე, როდესაც ვეტერან გუნდის წევრებს მოტივაცია-დემოტივაციის  გორაკები გამოვლილი აქვს და ჩვენს გულწრფელ მზაობას “მე გავაკეთებ” ეჭვის თვალით უყურებენ. ამასაც აქვს ახსნა, ახალი თანამშრომლის წადილს გუნდში დაიმკვიდროს თავი, ფონად გასდევს არსებული თანამშრომლების ასევე გაზრდილი მოტივაცია არ შეირყეს მათი, როგორც წარმატებული გუნდის წევრების პოზიციები. მენეჯერისთვის შიდა კონკურენციის ეს  მდგომარეობა  სასურველიცაა, რადგან ახალი თანამშრომლის მოტივაცია გუნდის არსებული წევრების  მოტივაციაზე პირდაპირპროპორციულად მუშაობს. თუმცა, ახალმისულებმა სიფრთხილე უნდა გამოვიჩინოთ, რომ კონკურენცია კონფლიქტში არ გადაიზარდოს. ჩემი აზრით, აქაც შეთავაზება იქნებოდა საუკეთესო გამოსავალი, როდესაც “მე გავაკეთებ” განაცხადს შევცვლიდით “ერთად ხომ არ გავაკეთოთ” შეთავაზებით. ამ შემთხვევაში გუნდისაგან ნდობა და მხარდაჭერაც გვექნება და საკუთარ შესაძლებლობებსაც მარტივად დავადასტურებთ.

არსებული ქცევის წესების შეცვლა - როდესაც თანამშრომლობას ვიწყებთ და ახალი მენეჯერი საკუთარ მოლოდინებს გვიზიარებს მისთვის სასურველ შედეგებზე, ჩვენ ამ მოლოდინების შესრულებას ჩვენთვის ნაცნობი და ნაცადი მეთოდებით შევუდგებით. მიუხედავად იმისა, რომ ახალი თანამშორმლის ადაპტაციის კურსი წარმატებით გავიარეთ და ვიცით, როგორ მუშაობენ ორგანიზაციაში, ოფისებსა და კაბინეტებში რეალობა განსხვავებულია და სწორედ აქ იწყება ახალი თანამშრომლის “გადაცდომები”.  მაგალითად, თუ ორგნიზაციაში მიღებულია მენეჯერთან ნებისმიერ დროს მისვლა და პირდაპირი კომუნიკაცია პრობლემაზე, ახალი თანამშრომლის მიერ გაგზავნილი “მეილი” შესაძლებელია პასუხის გარეშე დარჩეს და პრობლემა გართულდეს, რადგან მენეჯერის პრაქტიკაა პირდაპირი კომუნიკაცია და არა მეილი.  არსებობს შედარებით რთული მაგალითებიც, როდესაც ახალი თანამშრომელი ცდილობს არსებული წესების შეცვლას (მაგ. ღია და საჯარო დისკუსიის გამართვა კოლეგასთან, გუნდური მუშაობის წესის დარღვევა და “ეს ჩემი იდეა იყო” საუბრის მანერა და სხვ.). ორგანიზაციასა და გუნდში არსებულ კულტურას ახალი თანამშრომელი ვერ შეცვლის, ღია დაპირისპირებას და "თეთრი ყვავის” კლიშეს კი კვლავ დაიმსახურებს.

ზოგადად, საგამოცდო ვადის სირთულე სწორედ ესაა, რომ ორგანიზაციის კულტურას უნდა მოვერგოთ და არა ცვლილებები შევიტანოთ. მორგებას კი მხოლოდ კარგად გაწერილი თუ დაგეგმილი საორიენტაციო პროგრამა არ შველის. როდესაც გუნდის წევრი ვხდებით, უმჯობესია დავაკვირდეთ ვინ არის გუნდის არაფორმალური ლიდერი, როგორ იცვლება ინფორმაცია გუნდში, როგორ ხდება თანამშრომლობა, როგორ აგვარებენ პრობლემას, არსებობს თუ არა შიდა კონკურენცია ან ფარული დაპირისპირება  და სხვ. დაკვირვებაში რომ დიდი დრო არ დაიკარგოს, შეგვიძლია რჩევა  ვიკითხოთ მარტივი კითხვით - “როგორია თქვენთან მიღებული წესი”. ამ კითხვით კოლეგასაც შეგვიძლია მივმართოთ და კომპანიის HR მენეჯერსაც.  გუნდის წევრების კარგად გაცნობისთვის ძალიან ეფექტურია მათთან ერთად ლანჩზე ხშირად გასვლა და თუ პირველ სამუშაო დღემდე მენეჯერს სთხოვთ და მომავალ კოლეგებთან ერთად თუნდაც იგივე ლანჩზე აღმოჩნდებით, ეს კიდევ უკეთესია. არაფორმალურ გარემოში ახალ კოლეგებთან ურთიერთობის დაწყება ყოველთვის მომგებიანია ვიდრე პირველ სამუშაო დღეს. არაფორმალურ გარემოში ახალ კოლეგასთან დაძაბულობასაც მარტივად მოაგვარებთ (მაგ. დაპატიჟოთ სადილზე და ისაუბროთ ნებისმიერ თემაზე და არა პრობლემაზე) და “ჩვენიანია” სტატუსსაც წარმატებით დაიმსახურებთ.

გისურვებთ წარმატებებს, მოქნილობას და წარმატებულ ადაპტაციას ახალ სამსახურში!

 

სათაური
გამოქვეყნების დრო
HBR: შექმენი შენი 'მომავალი მე'
18.09.2020
სამუშაო აღწერაში 'დაფარული' მოთხოვნები
16.09.2020
შვებულება პანდემიის პირობებში
14.09.2020
6 კითხვა სტრატეგიულად ფიქრის უნარის გამომუშავებისათვის
12.08.2020
HBR: მენეჯერის ფუნქცია-მოვალეობების ტრანსფორმაციები
10.08.2020
ცივი შხაპი ადამიანის პროდუქტიულობას ზრდის
07.08.2020
ეგო ეფექტური მართვის მტერია
05.08.2020
მომავალზე ორიენტირებული უკუკავშირი
03.08.2020
ბილ გეითსის 5 რჩევა საქმის წარმატებული დელეგირებისათვის
31.07.2020
რა განაპირობებს მენეჯერის კარიერულ განვითარებას?
29.07.2020
თუ გინდა იყო უფრო პროდუქტიული, აკეთე ნაკლები
27.07.2020
MOOC-ის შექმნის ისტორია
24.07.2020
HBR: სამხედრო გამოცდილება კრიზისის მენეჯმენტისთვის
22.07.2020
IT სფეროს ტალანტების ბაზრის კვლევა
20.07.2020
როგორ ვიპოვოთ საოცნებო სამსახური კრიზისის დროს?
17.07.2020
2020 წლის ივნისის თვის დასაქმების ბაზრის ანალიზი
10.07.2020
შეხვედრების დროის ეფექტურად მართვის მეთოდები
08.07.2020
'ბენჟამენ ფრანკლინის ეფექტი'
06.07.2020
როგორ განვუვითაროთ ბავშვებს კრიტიკული აზროვნების უნარი?
03.07.2020
Covid-19-ის შესაძლო გავლენა ადამიანური რესურსების მართვაზე
01.07.2020
კვლევა: როგორ იმოქმედა Covid -19-მა ჩვენს სამუშაო განწყობასა და მოტივაციაზე
30.06.2020
დისტანციურად მომუშავე თანამშრომლებს დაწინაურების ნაკლები შანსი აქვთ
24.06.2020
მილენიალი თანამშრომლების კომუნიკაციის 3 თავისებურება
22.06.2020
HBR: სიცილის მნიშვნელობა დისტანციურად მუშაობის დროს
19.06.2020
ტრადიციული მენეჯერული მიდგომა VS თანამედროვე მენეჯერული მიდგომა
17.06.2020
'მოგვიყევით თქვენს შესახებ'
15.06.2020
ადამიანები უკეთესად სწავლობენ მაშინ, როდესაც ნაკლებს სწავლობენ
08.06.2020
Linkedin: პოზიციის ხშირი ცვლა თანამშრომლის შენარჩუნებას უწყობს ხელს
05.06.2020
ჯეფ ბეზოსის 10 რჩევა სინანულის გარეშე ცხოვრებისათვის
03.06.2020
HBR: პოზიტიური სამუშაო კულტურის დადებითი მხარეები
01.06.2020
ჯეფ ბეზოსის რჩევა - კითხვა, რომელიც უნდა დავსვათ კომპანიის 10 წლიანი მიზნების დასახვამდე
29.05.2020
HBR: როგორ დავამარცხოთ პროკრასტინაცია
27.05.2020
როცა სხვები გიყურებენ
25.05.2020
თანამედროვე ტექნოლოგიების წინაპრები
22.05.2020
HBR: როგორ გავხადოთ დისტანციური კომუნიკაცია უფრო ეფექტიანი?
20.05.2020
Google-ს და Apple-ს სამუშაო კულტურა
18.05.2020
მენეჯერის 4 კომპეტენცია, რომელსაც გაუმჯობესება სჭირდება
14.05.2020
გაკვეთილი ბიზნესს მსოფლიო ლიდერებისგან
13.05.2020
HBR: როგორ შევამციროთ კომპანიის თანამშრომლების სტრესი?
11.05.2020
Stay Interview
08.05.2020
რჩევა მილენიალებს: როგორ უნდა მართოთ მენეჯერი?
06.05.2020
რატომ არის დამღლელი „ზუმშეხვედრები“?
04.05.2020
რა დროს უთმობენ კომპანიის CEO-ები სამუშაოს?
01.05.2020
დროის მართვის მეთოდები ჯეფ ბეზოსისგან
29.04.2020
ბილ გეითსი: რჩევა სტუდენტებს
27.04.2020
მოსმენის უნარი
24.04.2020
თვისებები, რომლებიც კარგ მენეჯერს ახასიათებს
21.04.2020
რატომ ხდებიან 'B სტუდენტები' კარგი მენეჯერები
17.04.2020
HBR: განვითარება დღევანდელ პერიოდში
15.04.2020
როგორ გავხადოთ სახლში მუშაობა უფრო პროდუქტიული?
10.04.2020
დენ ფრაისი - კრიზისის მართვის განსხვავებული მიდგომა
06.04.2020
სახლიდან მუშაობის დადებითი მხარეები
01.04.2020
თანამშრომლების 8%ით შემცირება Zappos-ში
30.03.2020
HBR: 'მონდომებული' თუ 'თანდაყოლილი ნიჭის' მქონე კანდიდატი?
27.03.2020
ვირტუალური შესვენება კოლეგებთან ერთად
25.03.2020
გაიხსენე კოპმლიმენტი
23.03.2020
რატომ არ მოსწონდა სტივ ჯობსს სახლიდან მუშაობა?
20.03.2020
შერჩევის ინტერვიუ სოციალური დისტანცირების პერიოდში
18.03.2020
ნიუტონიც სახლიდან სწავლობდა
16.03.2020
CV ს რა ფორმატს გვირჩევს მსოფლიოს # 1 ბიზნეს გამოცემა
13.03.2020
დისტანციურად მუშაობის დადებითი მხარეები
11.03.2020
რატომ არ უნდა ვცდილობდეთ სამსახურში ბედნიერების მოპოვებას?
09.03.2020
Ford-ის ოთხფეხა კოლეგა
06.03.2020
რა არის თქვენი სახელფასო მოლოდინი?
04.03.2020
სამსახურში წაძინება ადამიანის მუშაობის ხარისხს ზრდის
28.02.2020
უნარები და გამოცდილება არ არის საკმარისი ახალი პროფესიის შერჩევისას
26.02.2020
რეკრუტინგში მენეჯერი შეუცვლელია
24.02.2020
ინსორსელი მილენიალები
21.02.2020
არასამუშაო საათებში მუშაობა საზიანოა, როგორც თანამშრომლისთვის, ისე კომპანიისთვის
19.02.2020
ორშაბათის რჩევა - დაიწყეთ სამუშაო დღე პოეზიის კითხვით
16.02.2020
როგორ მოვამზადოთ ბავშვები მეოთხე ინდუსტრიული რევოლუციისათვის?
14.02.2020
Google: 6 რამ წარმატებული მენეჯერობისათვის
09.02.2020
წარმატებული მენეჯერის სამი ნიშანი
06.02.2020
Everything is personal in business
05.02.2020
უკვე 2020 წელია და რატომ ვიყენებთ ისევ PowerPoint-ს?
02.02.2020
შეარჩიეთ ლიდერები იმის მიხედვით, რისი კეთება შეუძლიათ და არა რა გააკეთეს
31.01.2020
რატომ არ მოსწონთ სხვებს, როდესაც უკეთესობისკენ იცვლები?
29.01.2020
რას ნიშნავს Growth Mindset სინამდვილეში?
26.01.2020
იცხოვრე ყოველი დღე ისე, თითქოს ეს შენი სიცოცხლის ბოლო დღეა, ერთ დღესაც მართალი აღმოჩნდები
23.01.2020
რომელი პროფესიული და პიროვნული უნარ-ჩვევებია ყველაზე მოთხოვნადი 2020-ში?
22.01.2020
ჯეფ ბეზოსის რჩევა, რომელიც მან თანამშრომელს მარცხის შემდგომ მისცა
19.01.2020
როგორ ინარჩუნებს სწრაფის კვების კომპანია თანამშრომელთა გადინების აბსურდულად დაბალ მაჩვენებელს?
16.01.2020
რომელი უნარ-ჩვევები ჩავწეროთ რეზიუმეში?
14.01.2020
საიდუმლო სანტას ისტორია
12.01.2020
სატია ნადელა - 3 თვისება, რომელიც ყველა ლიდერს უნდა ახასიათებდეს
25.12.2019
17 წარმატებული კომპანიის დამფუძნებლი, რომლებმაც ბიზნესი 35 წლის ასაკის შემდეგ წამოიწყეს
22.12.2019
დღის შუქი ოფისში - დასაქმებულთა არჩევანი
19.12.2019
მართვის სტილი, რომელმაც ჯეფ ბეზოსი მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე მდიდარ ადამიანად აქცია
17.12.2019
კანდიდატის გამოცდილება - რეკრუტინგის სტრატეგია ტალანტების მოსაზიდად
16.12.2019
5 რჩევა, რომელიც 'ორგანიზაციული რიტმის' სწორად აწყობაში დაგეხმარებათ
11.12.2019
გატესტეთ პრეზენტაცია არაფორმალურ გარემოში
09.12.2019
აშშ-ს შეიარაღებული ძალები ადამიანური რესურსის მართვის მოდელს ცვლის
06.12.2019
10 პროფესია, რომელიც 10 წლის წინ არ არსებობდა
04.12.2019
ნუ იფიქრებთ ჩარჩოებს მიღმა, ეძებეთ ახალი ჩარჩო
03.12.2019
ალბერტ აინშტაინის 10 გამონათქვამი
28.11.2019
სტარტაპი, სადაც მოხვედრა უფრო რთულია, ვიდრე ჰარვარდში
27.11.2019
რა მნიშვნელობა აქვს მენეჯერის მხარდაჭერას დასაქმებულისათვის?
25.11.2019
14 ქცევა რომლითაც მილენიალები მშობლებისგან განსხვავდებიან
22.11.2019
Growth Mindset- Microsoft-ის ახალი მართვის მოდელი ლიდერებისათვის
20.11.2019
თუ არ სწავლობთ, არ ხართ პასუხისმგებლიანი
18.11.2019
ჯეფ ბეზოსმა Amazon-ში PowerPoint პრეზენტაციები აკრძალა
15.11.2019
არის თუ არა სიცილი სამუშაო გარემოში პროდუქტიულობისა და კრეატიულობის საწინდარი?
13.11.2019
ROWE
08.11.2019
როგორ ახერხებს Google საუკეთესო ლიდერების იდენთიფიცირებას?
03.11.2019
რატომ გახდა HRM მარკეტინგული?
02.11.2017
რა ენაზე უნდა იყოს CV?
12.10.2017
“ახალ გამოწვევებს ვეძებ”
02.10.2017
"ერთ კომპანიაში დამიბარეს გასაუბრებაზე"
25.08.2017
როცა პროფესიის შეცვლა გვინდა
16.06.2017
ინსორსის 2016 წლის პროექტების სტატისტიკა
22.12.2016
ალდაგის სოციალური რეკრუტინგი
19.12.2016
მე რომ რეკრუტერი ვიყო
12.12.2016
თუ გინდა, რომ განვითარდე
05.12.2016
რა შეიძლება ვისწავლოთ უმუშევრობისგან?
28.11.2016
ფინკა ბანკი - ადამიანური კაპიტალის მართვის თანამედროვე მიდგომები - სისტემები და ინოვაციები
05.08.2016
JTI - ხალხის მართვის 230 წლიანი ისტორია
06.06.2016
10 ყველაზე საინტერესო და კრეატიული სამუშაო ოფისი
17.04.2016
საუკეთესო ოფისი მსოფლიოში
05.01.2016
ინტელის ინტერვიუს შეკითხვები
23.12.2015
როგორ გადაახალისა Netflix-მა ადამიანური რესურსები
22.12.2015
კომპანიები გამორჩეული ბენეფიტებით
17.12.2015
ბალანსი „ჩვენ“-სა და „მე“-ს შორის: საუკეთესო სამუშაო სივრცე მარტოობასაც გულისხმობს
16.12.2015
ამაზონის ინტერვიუს შეკითხვები
14.12.2015
14 საუკეთესო რეკრუტმენტ ვიდეო
30.11.2015
რა არის პირველი ინტერვიუ?
18.11.2015
საუბარი რეკრუტერთან - “მე შევესაბამები თქვენს მოთხოვნებს”
09.11.2015
რეკრუტინგის 10 ყველაზე ინოვაციური კამპანია
09.11.2015
სოციალური ქსელის რეკრუტინგის აპლიკაციები
05.11.2015
დელოიტის ინოვაციური რეკრუტინგი სოციალური მედიის საშუალებით
29.10.2015
ჩაანაცვლებს თუ არა CV ს ვიზიუმე?
28.10.2015
რა არის თქვენთვის მისაღები ხელფასი?
26.10.2015
შეგიძლიათ თუ არა სტრესულ გარემოში მუშაობა?
21.10.2015
რა უნდა იცოდეს CEO-მ ადამიანური რესურსის მართვაში
19.10.2015
აბრაამის ბრალია
12.10.2015
CV და 6 წამი
09.10.2015
Don’t worry, be happy!
02.10.2015
"ერთი წელია ვეძებთ"
25.09.2015
რატომ წამოხვედით სამსახურიდან?
23.09.2015
„დამიწერე სტრატეგია“
18.09.2015
რატომ არის თანამშრომლის შეფასება რთული?
15.09.2015