ვირტუალური შეხვედრების მართვა

პანდემიის შედეგად, საქმიანმა შეხვედრებმა დისტანციურ რეჟიმში გადაინაცვლა. დისკუსიაში მონაწილეთა ჩართულობის გამოწვევა, მაშინაც კი რთული იყო, როდესაც შეხვედრები პირისპირ მიმდინარეობდა. დისტანციურმა მუშაობამ კი ეს პროცესი კიდევ უფრო გაართულა. რა თქმა უნდა, გამაღიზიანებელია, როდესაც 9 წუთიანი მონოლოგის შემდეგ, ადამიანი ხვდება, რომ მსმენელი მას  არ უსმენდა და შესაძლოა, ამ დროის განმავლობაში საკუთარ კატასაც კი ვარცხნიდა.

ძირითადად, შეხვედრის ჩატარების ოთხი მიზეზი არსებობს: სხვებზე გავლენის მოხდენა, გადაწყვეტილების მიღება, პრობლემის გადაჭრა და ურთიერთობების გამყარება. ჩამოთვლილთაგან ოთხივე, მონაწილეთა აქტიურ ჩართულობას მოითხოვს. ხშირ შემთხვევაში, შეხვედრების უმრავლესობა მიზანს ვერ ამართლებს. ამის მიზეზი კი ისაა, რომ მონაწილეები შეხვედრაში ჩართულობის პასუხისმგებლობას ვერ გრძნობენ. პირისპირ შეხვედრისას ამ პასუხისმგებლობის დონე შედარებით მაღალია, ვიდრე დისტანციური შეხვედრებისას. HBR-ის მკვლევარები თვლიან, რომ შეხვედრების პროდუქტიულობის გაზრდისათვის, მენეჯერმა მონაწილეებს ნებაყოფლობით ჩართულობის შესაძლებლობა უნდა მისცენ.

დიტანციური შეხვედრების მონაწილეთა პასიურობის მიზეზების დასადგენად, HBR-ის მკვევარებმა ბოლო ოთხი წელი ვირტუალური ტრენინგების შესწავლას დაუთმეს. შედეგად, მათ აღმოაჩინეს ის 5 წესი, რომელიც მენეჯერებს შეხვედრების ეფექტურობის გაზრდაში დაეხმარებათ. მკვლევარებმა ეს წესები დისტანციურ და  ადგილზე მყოფ 200-200 დამსწრეზე დაკვირვებისას გამოიყენეს. აღმოჩნდა, რომ ორივე შემთვხვევაში ამ წესების გამოყენებისას დამსწრეთა ჩართულობა 86%-ით გაიზარდა.

1)    60 წამის წესი

მენეჯერმა გუნდი პრობლემის მოგვარებაში არ უნდა ჩართოს მანამდე, ვიდრე ამ პრობლემას გუნდის წევრები თავად არ გაიაზრებენ ან იგრძნობენ. ამიტომ, პირველი 1 წუთის განმავლობაში, პრეზენტატორმა მონაწილეებს  პრობლემის აღქმის შესაძლებლობა უნდა შეუქმნას. ეს შეიძლება კონკრეტული სტატისტიკის, ანალოგის ან ისტორიის მოყოლით მოახერხოს. მნიშვნელობა არ აქვს იმას, თუ რომელ ხერხს გამოიყენებს პრეზენტატორი, მთავარია რომ  გუნდს პრობლემის ან გამოწვევის მიმართ ემპათია გაუჩნდეს მანამ, ვიდრე მის გადაჭრაზე ფიქრს დაიწყებს.

2)    პასუხისმგებლობის წესი

ადამიანები, კონკრეტულ სოციალურ წრეში მოხვედრისას, გაუცნობიერებლად, საკუთარი როლის დადგენას ცდილობენ. მაგალითად, კინოთეატრში ადამიანმა გაუცნობიერებლად იცის, რომ მას დამკვირვებლის როლი აქვს, ხოლო სპორტდარბაზში - მოქმედის. ვირტუალური შეხვედრების დროს ყველაზე დიდი საშიშროება სწორედ ის არის, რომ დამსწრემ თავი დამკვირვებლად არ იგრძნოს. შეხვედრის ზოგი მონაწილე ამ როლს მაშინვე ირგებს, როგორც კი შეხვედრის მოწვევა მისდის. პრეზენტატორს ამის თავიდან აცილება პასუხისმგებლობის გაზიარების  შექმნით შეუძლია. რა თქმა უნდა, ამ კულტურის დასანერგად მხოლოდ ვერბალური კომუნიკაცია არ არის საკმარისი. მენეჯერმა შეხვედრაზე დამსწრეებს უნდა შეუქმნას შესაძლებლობა, რომ ჩართულობის პასუხისმგებლობა იგრძნონ.

3)    არსად დამალვის წესი

კვლევების მიხედვით, როდესაც ადამიანს მეტროში გულის შეტევა ემართება გარშემო მყოფები მას ნაკლებად ეხმარებიან. სოციალური ფსიქოლოგები ამ ფენომენს დიფუზიურ პასუხისმგებლობას უწოდებენ - იმ შემთხვევაში, თუ პასუხისმგებლობა ყველას ეკისრება, მას არავინ გრძნობს. მსგავსი ფენომენის თავიდან ასაცილებლად,  შეხვედრის განმავლობაში, მენეჯერმა  ყველა მონაწილეს უნდა მისცეს  დავალება, რომლის შესრულებაზე  პასუხისმგებლობასაც ისინი ვერ გაექცევიან. შეხვედრაზევე შესაძლოა გამოვლინდეს ისეთი დავალებები, რომელთა შესრულებაც სწრაფად არის შესაძლებელი. პრეზენტატორმა მონაწილეების 2 ან 3 კაციან გუნდს ამ პრობლემის გადაჭრის გზების მოფიქრება უნდა სთხოვოს და ურჩიოს ვირტუალური კომუნიკაციის ეფექტური საშუალებების გამოყენებაც (ვიდეო კონფერენცია, Slack, Massenger ან იმავე პლატფორმაზე გუნდის გამოყოფა). მონაწილეებს ამ მოკლე და სტრუქტურირებული დავალების შესასრულებლად, კონკრეტული დრო უნდა მიეცეთ (ეს დრო დავალების კომპლექსურობიდან გამომდინარე, 3 წუთსაც შეიძლება შეადგენდეს).

4)    MVP წესი

შეხვედრისას, მონაწილეთა ჩართულობას ყველაზე მეტად ვნებს დიდი მოცულობის ინფორმაციით სავსე სლაიდები. თუ მენეჯერის მიზანი გუნდის დისკუსიაში ჩართვაა, დაუსრულებელი სტატისტიკებითა და ინფორმაციით სავსე სლაიდების ნაცვლად, მან მსმენელს ისტორიები და ფაქტები უნდა მიაწოდოს. ამ წესს MPV – Minimum Viable PowerPoint ეწოდება. პრეზენტატორმა მსმენელს ის ინფორმაცია უნდა გაუზიაროს, რაც მათი ჩართულობისთვის არის აუცილებელი, რაც მასვე აძლევს საშუალებას, რომ ყურადღება  დაუსრულებელი სლაიდების ბოლომდე წაკითხვის ნაცვლად,  მონაწილეთა დისკუსიაში ჩართვას დაუთმოს.

5)    5 წუთის წესი

შეხვედრისას, მენეჯერმა  პრობლემის გადაჭრას 5 წუთზე მეტი არ უნდა დაუთმოს. ვირტუალური შეხვედრებისას, მონაწილეების ყურადღების გაფანტვა ძალიან მარტივია. თუ მენეჯერი მსმენელს მისი ჩართულობის აუცილებლობას არ აჩვენებს, ის დამკვირვებლის როლში გადავა და მისი ხელახლა ჩართვისათვის დამატებითი ძალისხმევა იქნება საჭირო.

დღეს, ვირტუალური შეხვედრების  მონაწილეების ჩართულობა  დიდი რისკის ქვეშ დგას. ეს წესები კი მენეჯერებს ნებისმიერი ტიპის შეხვედრების ხელმძღვანელობაში დაეხმარება და მსმენელების ჩართულობის დონის გაუმჯობესების საშუალებას მისცემს.

სათაური
გამოქვეყნების დრო
Google-ის ახალი მეთოდი: 'კვირა შეხვედრების გარეშე'
22.11.2020
HBR - კვლევა: როგორ შეუძლიათ ვირტუალურ გუნდებს ცოდნის უკეთ გაზიარება?
20.11.2020
მასკი და ჯობსი - გუნდურად მუშაობის მომხრეები
18.11.2020
დისტანციურად მუშაობის მასტერკლასი Siemens-ისგან
16.11.2020
პროდუქტიულობა Covid-19-ის პანდემიის პირობებში
12.11.2020
სამუშაო კულტურა დისტანციურად მუშაობის პირობებში
11.11.2020
Soft Skill-ების შეფასება ვირტუალური გასაუბრების პირობებში
09.11.2020
ოთხფეხა მეგობრები სამუშაო სივრცეში
05.11.2020
დისტანციური Team Building
04.11.2020
Covid-19-ის გავლენა პირად და პროფესიულ ცხოვრებას შორის ბალანსზე
02.11.2020
მოთმინების უნარი ეფექტური მართვისათვის
30.10.2020
ბრაზის დაძლევა იმედგაცრუების დროს
29.10.2020
პირბადით კომუნიკაცია
26.10.2020
სტივ ჯობსის გამონათქვამები ლიდერებისთვის
23.10.2020
რისკიანი გადაწყვეტილებები
19.10.2020
6 კითხვა, რომელიც კომპანიებმა მენეჯერულ პოზიციაზე თანამშრომლის დაწინაურებისას უნდა დასვან
16.10.2020
სტივ ჯობსი - თანამშრომლების მოტივირებისა და შთაგონების მეთოდები
14.10.2020
მუდმივი განვითარება წარმატებული ლიდერობისთვის
12.10.2020
HBR: 3 მეთოდი გუნდის მოტივაციის გასაუმჯობესებლად
07.10.2020
HBR: რატომ ვაკრიტიკებთ HRM-ს?
05.10.2020
HBR: დიტანციური მართვის გამოწვევები
02.10.2020
პატარ-პატარა შესვენებების მნიშვნელობა მუშაობის დროს
30.09.2020
როგორ აწარმოებს Victorinox დღეში 45,000 ჯიბის დანას?
28.09.2020
Covid-19-ის გავლენა სამუშაოს მოქნილობაზე
23.09.2020
13 ნიშანი, რომლითაც თანამშრომლის სამსახურიდან წასვლის სურვილის ამოცნობაა შესაძლებელი
21.09.2020
HBR: შექმენი შენი 'მომავალი მე'
18.09.2020
სამუშაო აღწერაში 'დაფარული' მოთხოვნები
16.09.2020
შვებულება პანდემიის პირობებში
14.09.2020
6 კითხვა სტრატეგიულად ფიქრის უნარის გამომუშავებისათვის
12.08.2020
HBR: მენეჯერის ფუნქცია-მოვალეობების ტრანსფორმაციები
10.08.2020
ცივი შხაპი ადამიანის პროდუქტიულობას ზრდის
07.08.2020
ეგო ეფექტური მართვის მტერია
05.08.2020
მომავალზე ორიენტირებული უკუკავშირი
03.08.2020
ბილ გეითსის 5 რჩევა საქმის წარმატებული დელეგირებისათვის
31.07.2020
რა განაპირობებს მენეჯერის კარიერულ განვითარებას?
29.07.2020
თუ გინდა იყო უფრო პროდუქტიული, აკეთე ნაკლები
27.07.2020
MOOC-ის შექმნის ისტორია
24.07.2020
HBR: სამხედრო გამოცდილება კრიზისის მენეჯმენტისთვის
22.07.2020
IT სფეროს ტალანტების ბაზრის კვლევა
20.07.2020
როგორ ვიპოვოთ საოცნებო სამსახური კრიზისის დროს?
17.07.2020
2020 წლის ივნისის თვის დასაქმების ბაზრის ანალიზი
10.07.2020
შეხვედრების დროის ეფექტურად მართვის მეთოდები
08.07.2020
'ბენჟამენ ფრანკლინის ეფექტი'
06.07.2020
როგორ განვუვითაროთ ბავშვებს კრიტიკული აზროვნების უნარი?
03.07.2020
Covid-19-ის შესაძლო გავლენა ადამიანური რესურსების მართვაზე
01.07.2020
კვლევა: როგორ იმოქმედა Covid -19-მა ჩვენს სამუშაო განწყობასა და მოტივაციაზე
30.06.2020
დისტანციურად მომუშავე თანამშრომლებს დაწინაურების ნაკლები შანსი აქვთ
24.06.2020
მილენიალი თანამშრომლების კომუნიკაციის 3 თავისებურება
22.06.2020
HBR: სიცილის მნიშვნელობა დისტანციურად მუშაობის დროს
19.06.2020
ტრადიციული მენეჯერული მიდგომა VS თანამედროვე მენეჯერული მიდგომა
17.06.2020
'მოგვიყევით თქვენს შესახებ'
15.06.2020
ადამიანები უკეთესად სწავლობენ მაშინ, როდესაც ნაკლებს სწავლობენ
08.06.2020
Linkedin: პოზიციის ხშირი ცვლა თანამშრომლის შენარჩუნებას უწყობს ხელს
05.06.2020
ჯეფ ბეზოსის 10 რჩევა სინანულის გარეშე ცხოვრებისათვის
03.06.2020
HBR: პოზიტიური სამუშაო კულტურის დადებითი მხარეები
01.06.2020
ჯეფ ბეზოსის რჩევა - კითხვა, რომელიც უნდა დავსვათ კომპანიის 10 წლიანი მიზნების დასახვამდე
29.05.2020
HBR: როგორ დავამარცხოთ პროკრასტინაცია
27.05.2020
როცა სხვები გიყურებენ
25.05.2020
თანამედროვე ტექნოლოგიების წინაპრები
22.05.2020
HBR: როგორ გავხადოთ დისტანციური კომუნიკაცია უფრო ეფექტიანი?
20.05.2020
Google-ს და Apple-ს სამუშაო კულტურა
18.05.2020
მენეჯერის 4 კომპეტენცია, რომელსაც გაუმჯობესება სჭირდება
14.05.2020
გაკვეთილი ბიზნესს მსოფლიო ლიდერებისგან
13.05.2020
HBR: როგორ შევამციროთ კომპანიის თანამშრომლების სტრესი?
11.05.2020
Stay Interview
08.05.2020
რჩევა მილენიალებს: როგორ უნდა მართოთ მენეჯერი?
06.05.2020
რატომ არის დამღლელი „ზუმშეხვედრები“?
04.05.2020
რა დროს უთმობენ კომპანიის CEO-ები სამუშაოს?
01.05.2020
დროის მართვის მეთოდები ჯეფ ბეზოსისგან
29.04.2020
ბილ გეითსი: რჩევა სტუდენტებს
27.04.2020
მოსმენის უნარი
24.04.2020
თვისებები, რომლებიც კარგ მენეჯერს ახასიათებს
21.04.2020
რატომ ხდებიან 'B სტუდენტები' კარგი მენეჯერები
17.04.2020
HBR: განვითარება დღევანდელ პერიოდში
15.04.2020
როგორ გავხადოთ სახლში მუშაობა უფრო პროდუქტიული?
10.04.2020
დენ ფრაისი - კრიზისის მართვის განსხვავებული მიდგომა
06.04.2020
სახლიდან მუშაობის დადებითი მხარეები
01.04.2020
თანამშრომლების 8%ით შემცირება Zappos-ში
30.03.2020
HBR: 'მონდომებული' თუ 'თანდაყოლილი ნიჭის' მქონე კანდიდატი?
27.03.2020
ვირტუალური შესვენება კოლეგებთან ერთად
25.03.2020
გაიხსენე კოპმლიმენტი
23.03.2020
რატომ არ მოსწონდა სტივ ჯობსს სახლიდან მუშაობა?
20.03.2020
შერჩევის ინტერვიუ სოციალური დისტანცირების პერიოდში
18.03.2020
ნიუტონიც სახლიდან სწავლობდა
16.03.2020
CV ს რა ფორმატს გვირჩევს მსოფლიოს # 1 ბიზნეს გამოცემა
13.03.2020
დისტანციურად მუშაობის დადებითი მხარეები
11.03.2020
რატომ არ უნდა ვცდილობდეთ სამსახურში ბედნიერების მოპოვებას?
09.03.2020
Ford-ის ოთხფეხა კოლეგა
06.03.2020
რა არის თქვენი სახელფასო მოლოდინი?
04.03.2020
სამსახურში წაძინება ადამიანის მუშაობის ხარისხს ზრდის
28.02.2020
უნარები და გამოცდილება არ არის საკმარისი ახალი პროფესიის შერჩევისას
26.02.2020
რეკრუტინგში მენეჯერი შეუცვლელია
24.02.2020
ინსორსელი მილენიალები
21.02.2020
არასამუშაო საათებში მუშაობა საზიანოა, როგორც თანამშრომლისთვის, ისე კომპანიისთვის
19.02.2020
ორშაბათის რჩევა - დაიწყეთ სამუშაო დღე პოეზიის კითხვით
16.02.2020
როგორ მოვამზადოთ ბავშვები მეოთხე ინდუსტრიული რევოლუციისათვის?
14.02.2020
Google: 6 რამ წარმატებული მენეჯერობისათვის
09.02.2020
წარმატებული მენეჯერის სამი ნიშანი
06.02.2020
Everything is personal in business
05.02.2020
უკვე 2020 წელია და რატომ ვიყენებთ ისევ PowerPoint-ს?
02.02.2020
შეარჩიეთ ლიდერები იმის მიხედვით, რისი კეთება შეუძლიათ და არა რა გააკეთეს
31.01.2020
რატომ არ მოსწონთ სხვებს, როდესაც უკეთესობისკენ იცვლები?
29.01.2020
რას ნიშნავს Growth Mindset სინამდვილეში?
26.01.2020
იცხოვრე ყოველი დღე ისე, თითქოს ეს შენი სიცოცხლის ბოლო დღეა, ერთ დღესაც მართალი აღმოჩნდები
23.01.2020
რომელი პროფესიული და პიროვნული უნარ-ჩვევებია ყველაზე მოთხოვნადი 2020-ში?
22.01.2020
ჯეფ ბეზოსის რჩევა, რომელიც მან თანამშრომელს მარცხის შემდგომ მისცა
19.01.2020
როგორ ინარჩუნებს სწრაფის კვების კომპანია თანამშრომელთა გადინების აბსურდულად დაბალ მაჩვენებელს?
16.01.2020
რომელი უნარ-ჩვევები ჩავწეროთ რეზიუმეში?
14.01.2020
საიდუმლო სანტას ისტორია
12.01.2020
სატია ნადელა - 3 თვისება, რომელიც ყველა ლიდერს უნდა ახასიათებდეს
25.12.2019
17 წარმატებული კომპანიის დამფუძნებლი, რომლებმაც ბიზნესი 35 წლის ასაკის შემდეგ წამოიწყეს
22.12.2019
დღის შუქი ოფისში - დასაქმებულთა არჩევანი
19.12.2019
მართვის სტილი, რომელმაც ჯეფ ბეზოსი მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე მდიდარ ადამიანად აქცია
17.12.2019
კანდიდატის გამოცდილება - რეკრუტინგის სტრატეგია ტალანტების მოსაზიდად
16.12.2019
5 რჩევა, რომელიც 'ორგანიზაციული რიტმის' სწორად აწყობაში დაგეხმარებათ
11.12.2019
გატესტეთ პრეზენტაცია არაფორმალურ გარემოში
09.12.2019
აშშ-ს შეიარაღებული ძალები ადამიანური რესურსის მართვის მოდელს ცვლის
06.12.2019
10 პროფესია, რომელიც 10 წლის წინ არ არსებობდა
04.12.2019
ნუ იფიქრებთ ჩარჩოებს მიღმა, ეძებეთ ახალი ჩარჩო
03.12.2019
ალბერტ აინშტაინის 10 გამონათქვამი
28.11.2019
სტარტაპი, სადაც მოხვედრა უფრო რთულია, ვიდრე ჰარვარდში
27.11.2019
რა მნიშვნელობა აქვს მენეჯერის მხარდაჭერას დასაქმებულისათვის?
25.11.2019
14 ქცევა რომლითაც მილენიალები მშობლებისგან განსხვავდებიან
22.11.2019
Growth Mindset- Microsoft-ის ახალი მართვის მოდელი ლიდერებისათვის
20.11.2019
თუ არ სწავლობთ, არ ხართ პასუხისმგებლიანი
18.11.2019
ჯეფ ბეზოსმა Amazon-ში PowerPoint პრეზენტაციები აკრძალა
15.11.2019
არის თუ არა სიცილი სამუშაო გარემოში პროდუქტიულობისა და კრეატიულობის საწინდარი?
13.11.2019
ROWE
08.11.2019
როგორ ახერხებს Google საუკეთესო ლიდერების იდენთიფიცირებას?
03.11.2019
რატომ გახდა HRM მარკეტინგული?
02.11.2017
რა ენაზე უნდა იყოს CV?
12.10.2017
“ახალ გამოწვევებს ვეძებ”
02.10.2017
"ერთ კომპანიაში დამიბარეს გასაუბრებაზე"
25.08.2017
როცა პროფესიის შეცვლა გვინდა
16.06.2017
ინსორსის 2016 წლის პროექტების სტატისტიკა
22.12.2016
ალდაგის სოციალური რეკრუტინგი
19.12.2016
მე რომ რეკრუტერი ვიყო
12.12.2016
თუ გინდა, რომ განვითარდე
05.12.2016
რა შეიძლება ვისწავლოთ უმუშევრობისგან?
28.11.2016
ფინკა ბანკი - ადამიანური კაპიტალის მართვის თანამედროვე მიდგომები - სისტემები და ინოვაციები
05.08.2016
JTI - ხალხის მართვის 230 წლიანი ისტორია
06.06.2016
10 ყველაზე საინტერესო და კრეატიული სამუშაო ოფისი
17.04.2016
საუკეთესო ოფისი მსოფლიოში
05.01.2016
ინტელის ინტერვიუს შეკითხვები
23.12.2015
როგორ გადაახალისა Netflix-მა ადამიანური რესურსები
22.12.2015
კომპანიები გამორჩეული ბენეფიტებით
17.12.2015
ბალანსი „ჩვენ“-სა და „მე“-ს შორის: საუკეთესო სამუშაო სივრცე მარტოობასაც გულისხმობს
16.12.2015
ამაზონის ინტერვიუს შეკითხვები
14.12.2015
14 საუკეთესო რეკრუტმენტ ვიდეო
30.11.2015
რა არის პირველი ინტერვიუ?
18.11.2015
საუბარი რეკრუტერთან - “მე შევესაბამები თქვენს მოთხოვნებს”
09.11.2015
რეკრუტინგის 10 ყველაზე ინოვაციური კამპანია
09.11.2015
სოციალური ქსელის რეკრუტინგის აპლიკაციები
05.11.2015
დელოიტის ინოვაციური რეკრუტინგი სოციალური მედიის საშუალებით
29.10.2015
ჩაანაცვლებს თუ არა CV ს ვიზიუმე?
28.10.2015
რა არის თქვენთვის მისაღები ხელფასი?
26.10.2015
შეგიძლიათ თუ არა სტრესულ გარემოში მუშაობა?
21.10.2015
რა უნდა იცოდეს CEO-მ ადამიანური რესურსის მართვაში
19.10.2015
აბრაამის ბრალია
12.10.2015
CV და 6 წამი
09.10.2015
ახალი თანამშრომლის სირთულეები
05.10.2015
Don’t worry, be happy!
02.10.2015
"ერთი წელია ვეძებთ"
25.09.2015
რატომ წამოხვედით სამსახურიდან?
23.09.2015
„დამიწერე სტრატეგია“
18.09.2015
რატომ არის თანამშრომლის შეფასება რთული?
15.09.2015