ადამიანები უკეთესად სწავლობენ მაშინ, როდესაც ნაკლებს სწავლობენ

გასწულ წელს, ამერიკის შეერთებულ შტატებში არსებულმა კომპანიებმა სწავლისა და განვითარების პროგრამებზე 90 მილიარდი დოლარი დახარჯეს. ეს რიცხვი 130 ქვეყნის მშპ-ს ჯამს აღემატება. 2018 წელს, თითოეულმა ამერიკელმა დასაქმებულმა საშუალოდ 1000 დოლარის ღირებულების ტრენინგი გაიარა. თითქოს ეს ციფრი დიდი არ არის, თუმცა, თუ მას სხვა პერპექტივიდან შევხედავთ, ვნახავთ, რომ იმ კომპანიებმა, რომლებსაც 50 000 დასაქმებული ჰყავთ, ამ პროგრამებში 50 მილიონი დოლარი დახარჯეს. ეს ციფრი უფრო შთამბეჭდავი ხდება მაშინ, თუ დავუშვებთ, რომ ეს ფული ფუჭად დაიხარჯა.

პრობლემას თავად ტრენინგებისა და განვითარების პროგრამებში არ უნდა ვეძებდეთ. პრობლემა არის ის, რომ კომპანიებს უმრავლესობა ამ პროგრამების შედეგებს არ ზომავს. ჩატარდა კვლევა, რომელშიც მონაწილეობას სხვადასხვა ინდუსტრიის რეგიონისა და ზომის კომპანიების 1500 დირექტორი იღებდა. კვლევის მიხედვით დადგინდა, რომ ხუთიდან ერთი კომპანია ტრენინგებისა და განვითარების პროგრამების შედეგებს საერთოდ არ ზომავს. აღსანიშნავია ისიც, რომ თანამშრომელთა 2/3 თვლის, რომ ამ პროგრამებმა კომპანიის მუშაობის ხარისხი ვერ გააუმჯობესა.

 ორგანიზაციები ერთი მთავარი მიმართულებით უშვებენ შეცდომას: ისინი ფიქრობენ, რომ მსგავს პროგრამებში მნიშვნელოვანია ის საათები რომელსაც თანამშრომელი სწავლისთვის ხარჯავს, რაც არ არის სწორი და  მთავარია, სწორ ადამიანს სწორ დროს სწორი ინფორმაცია მიეწოდოს.მარტივად რომ ვთქვათ, ადამიანები უკეთესად სწავლობენ მაშინ, როდესაც ნაკლებს სწავლობენ.

ლაზლო ბოკი, ათი წლის განმავლობაში, Google-ის  ვიცე პრეზიდენტის თანამდებობას იკავებდა ადამიანური ოპერაციების მიმართულებით. ამ გიგანტი კომპანიის დატოვების შემდეგ, მან კომპანია Humu დაარსადა საკუთარ კომპანიაში მისი მიზანია ადამიანების ეფექტურობის გაზრდა და მათი სამუშაოს გამარტივება  სწავლებით, სხვადასხვა უნარების განვითარებით. Humu-ში ამ მიზნის მისაღწევად ხელოვნურ ინტელეტქს იყენებენ, პროგრამას, რომლსაც Nudge Engine ეწოდება. Nudge საშუალებით, თანამშრომლებს შეუძლიათ მოსინჯონ და განავითარონ ის ახალი უნარები, რომლებიც დღევანდელ სწრაფად განვითარებად სამყაროს მოერგება. თამამად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ასეთი მეთოდით სწავლება ა რთულია ძველი ტიპის ტრენინგ პროგრამებით.

Humu-ს Nudge-ები პატარები და არამომაბეზრებლები არიან. თანამშრომლებს Email-ის ან სხვა პლათფორმის საშუალებით, მათზე მორგებული შეხსენებები და შეთავაზებები მისდით. Nudge Engine ალგორითმი, თითოეული თანამშრომლის პოზიციასა და გამოცდილებაზე დაყრდნობით, აანალიზებს თანამშრომლის ქცევას და ადგენს, თუ რა ქმნის წარმატებულ შედეგს, როდის განიცდიან თანამშრომლები ბედნიერების ემოციას  და ამის შემდეგ, თითოეულ თანამშრომელზე მორგებული კონტენტით, Nudge-ბი ცდილებენ მათი ამ ქცევის გაუმჯობესებას  მაგალითად, თითოეულ მენეჯერს მისდის შეხსენება, რომ მადლობა გადაუხადოს  გუნდის იმ წევრებს, რომლებიც ხშირად სვამენ საჭირო კითხვებს და სამართლიანად წარმართავენ დისკუსიებს.  

უნდა აღინიშნოს, რომ Nudge-ის მეცნიერება სულაც არ არის ახალი. 2009 წელს გამოცემულ წიგნში, სახელად Nudge“ პროფესორები კას სასტეინი და რიჩარდ ტალერი საუბრობენ, თუ რა ეფექტი აქვს ირიბ შეთავაზებებსა და პოზიტიურ უკუკავშირს  გადაწყვეტილების მიღების პროცესზე.

სამუშაო გარემოში ამ თეორიის გამოყენებამ, შესაძლოა, თანამშრომლებს ახალი უნარების გამომუშავების საშუალება მისცეს, ისე, რომ ხელი არ შეუშალოს მუშაობის ჩვეულ რიტმს.  Nudge-ის საფუძვლები და Humu-ს სწავლების ფილოსოფია ორგანიზაციებს საშუალებას აძლევს დიდი რაოდენობის ფულის სასწავლო მოდულებზე დახარჯვის ნაცვლად, შედეგს მიაღწიონ ფრთხილი, დროული და შედარებით მარტივი საშუალებებით. ამ მიდგომით კომპანიები შეძლებენ განვითარების პროგრამების ეფექტურობის ზრდასა და საკუთარი გუნდის ნიჭის განვითარებას მილიონობით დოლარის დახარჯვის გარეშე.

დასაწყისისთვის, გთავაზობთ რამდენიმე მეთოდს:

პატარა ქმედებები. დიდი მიზნების პატარა ქმედებებად დანაწევრება მის მიღწევას უფრო მარტივს ხდის. ანდრეს ერიქსონმა, ფსიქოლოგმა, რომელიც ათწლეულების განმავლობაში ექსპერტთა უნარებს სწავლობდა, აღმოაჩინა, რომ ექსპერტები არა მხოლოდ პატარა ქმედებებად ყოფენ საკუთარ მიზნებს, არამედ ამ ქმედებებს რამდენჯერმე იმეორებენ და აკვირდებიან შედეგებს. ამ დაკვირვებებზე დაყრდნობით, მათ საკუთარ ქმედებებში უმნიშვნელო და თითქმის შეუმჩნეველი შესწორებები შეაქვთ, რაც მათ ქცევას საბოლოოდ სრულყოფილს ხდის.

ტრენინგის დროს, დავალების მცირე ნაწილებად დაყოფა, დავალებას უფრო მარტივად შესასრულებელს ხდის. თუ მსმენელი ამ დავალებას რეალურ ცხოვრებაში რამდენჯერმე გაიმეორებს, მაშინ მისი ქმედება სრულყოფილი გახდება.

მაგალითად, მენეჯერებმა გუნდთან უკეთესი კომუნიკაციისთვის, გუნდის წევრებს ყველა შეხვედრაზე სამი მარტივი კითხვა უნდა დაუსვან:

·        რა მიდის პროექტის მიმდინარეობისას კარგად?

·        რა გამოწვევის წინაშე დგას გუნდი?

·        რითი დაეხმაროს მენეჯერი გუნდს?

ამ კითხვების რეგულარულად დასმა აუცილებლად გააუმჯობესებს კომუნიკაციის ხარისხს. ეს პოზიტიური ძალისხმევა გუნდის წევრებს ერთმანეთთან კომუნიკაციის საშუალებას მისცემს - ეს პატარა ნაბიჯებია დიდი ცვლილების მისაღწევად.

უკუკავშირის ჩვევად ქცევა. ბევრ თანამშრომელს უნდა რომ იმაზე უკეთესი გახდეს, ვიდრე ის ახლაა. ყოველ 6 თვეში ერთხელ, Google-ში მენეჯერები იღებენ საკუთარ შეფასების შედეგებს,  სადაც საუბარია, რა არის მათი ძლიერ მხარეები და  ასევე,  იმ მიმართულებებზეც, სადაც პროგრესი ჰქონდათ. მსგავსი უკუკავშირის შედეგად, მენეჯერები  საგრძნობლად აუმჯობესებდნენ თავიანთი მუშაობის ხარისხს მომდევნო შეფასების პერიოდამდე,მიუხედავად იმისა, გავლილი ჰქონდათ თუ არა რაიმე ტიპის ტრენინგი.

მსგავსი შედეგების მიღწევა ნებისმიერ კომპანიას შეუძლია თუ იგი უკუკავშირის კულტურას დანერგავს. მენეჯერები და თანამშრომლები თავს დაცულად უნდა გრძნობდნენ ერთმანეთთან საკუთარი აზრის დაფიქსირებისას. ამისთვის, მენეჯერებმა რეგულარულად უნდა მოითხოვონ თანამშრომლებისგან კითხვები სამუშაო პროცესის შესახებ, შექმნან ღია დისკუსიები გუნდის შეხვედრების დროს და მოისმინონ მათი აზრი. თანამშრომლებმა უნდა იცოდნენ, რომ თუ პრობლემას ხედავენ, აუცილებელია მენეჯერეს ამ პრობლემის გადაწყვეტა შესთავაზონ.

რეგულარული შეხსენებები. დღევანდელ დროში ადამიანებს შემეცნების უმარავი საშუალება აქვთ. თუმცა, სწრაფი სამუშაო ტემპის გამო, მაშინ, როცა თითოეულ თანამშრომელს უამრავი დღიური დავალება აქვს, გრძელვადიან მიზანზე კონცენტრირება დიდ გამოწვევად შეიძლება იქცეს. Google-ში Nudge-ის პრაქტიკა ახალი თანამშრომლების დასახმარებლად შეიქმნა. სხვადასხვა მეთოდით მათ ხშირად ახსენებდნენ იმ ქცევებს, რომლებიც საუკეთესო თანამშრომლებს ახასიათებთ, მაგალითად - „დასვი ბევრი შეკითხვა“; „მოითხოვე უკუკავშირი - ნუ დაელოდები სხვას“. ამ მიდგომამ ახალ თანამშრომლებს გამოუმუშავა ისეთი უნარები, რომლებმაც მათი პროდუქტიულობა 2%-ით გაზარდა, კომპანიას კი წლიური 400 მილიონი მოუტანა.

მსგავსი შეხსენებები მენეჯერებმა შეიძლება კომპანიის კულტურად აქციონ. რეგულარული შეხვედრები და შესრულებული სამუშაოს რეპორტის მიწოდება, თანამშრომლებს მიზნების მიღწევაში და საკუთარი უნარების გაუმჯობესებაში დაეხმარება. ხშირი უკუკავშირი კი გუნდის წევრებს ნებისმიერი გამოწვევის გადალახვაში დაეხმარება.

ინვესტიცია. ის ორგანიზაციები, რომლებიც ტრენინგებით სწავლების ეფექტურობით გამოირჩევიან, მუდმივად ზომავენ ამ ტრენინგების ეფექტურობას. სანამ კომპანია სწავლებისა და განვითარების პროგრამებში ინვესტირებას გადაწყვეტს, წინასწარ უნდა განსაზღვროს პროგრამის შედეგები, თუ  რა გავლენა აქვს ამ პროგრამებს თანამშრომელების შედეგებზე, შენარჩუნებაზე, სამუშაო კმაყოფილებასა და პროდუქტიულობაზე.

უკეთესად ვსწავლობთ მაშინ, როდესაც ნაკლებს ვსწალობთ - ამ პრინციპის მიყოლით ბევრ ორგანიზაციას შეუძლია იხეიროს. ეს რეკომენდაცია თითქოს მარტივი და უმნიშვნელოა, თუმცა მას მილიონობით დოლარის დაზოგვის ხარჯზე გუნდის სრული პოტენციალის გამოვლენა შეუძლია.

სათაური
გამოქვეყნების დრო
2020 წლის ივნისის თვის დასაქმების ბაზრის ანალიზი
10.07.2020
შეხვედრების დროის ეფექტურად მართვის მეთოდები
08.07.2020
'ბენჟამენ ფრანკლინის ეფექტი'
06.07.2020
როგორ განვუვითაროთ ბავშვებს კრიტიკული აზროვნების უნარი?
03.07.2020
Covid-19-ის შესაძლო გავლენა ადამიანური რესურსების მართვაზე
01.07.2020
კვლევა: როგორ იმოქმედა Covid -19-მა ჩვენს სამუშაო განწყობასა და მოტივაციაზე
30.06.2020
დისტანციურად მომუშავე თანამშრომლებს დაწინაურების ნაკლები შანსი აქვთ
24.06.2020
მილენიალი თანამშრომლების კომუნიკაციის 3 თავისებურება
22.06.2020
HBR: სიცილის მნიშვნელობა დისტანციურად მუშაობის დროს
19.06.2020
ტრადიციული მენეჯერული მიდგომა VS თანამედროვე მენეჯერული მიდგომა
17.06.2020
'მოგვიყევით თქვენს შესახებ'
15.06.2020
Linkedin: პოზიციის ხშირი ცვლა თანამშრომლის შენარჩუნებას უწყობს ხელს
05.06.2020
ჯეფ ბეზოსის 10 რჩევა სინანულის გარეშე ცხოვრებისათვის
03.06.2020
HBR: პოზიტიური სამუშაო კულტურის დადებითი მხარეები
01.06.2020
ჯეფ ბეზოსის რჩევა - კითხვა, რომელიც უნდა დავსვათ კომპანიის 10 წლიანი მიზნების დასახვამდე
29.05.2020
HBR: როგორ დავამარცხოთ პროკრასტინაცია
27.05.2020
როცა სხვები გიყურებენ
25.05.2020
თანამედროვე ტექნოლოგიების წინაპრები
22.05.2020
HBR: როგორ გავხადოთ დისტანციური კომუნიკაცია უფრო ეფექტიანი?
20.05.2020
Google-ს და Apple-ს სამუშაო კულტურა
18.05.2020
მენეჯერის 4 კომპეტენცია, რომელსაც გაუმჯობესება სჭირდება
14.05.2020
გაკვეთილი ბიზნესს მსოფლიო ლიდერებისგან
13.05.2020
HBR: როგორ შევამციროთ კომპანიის თანამშრომლების სტრესი?
11.05.2020
Stay Interview
08.05.2020
რჩევა მილენიალებს: როგორ უნდა მართოთ მენეჯერი?
06.05.2020
რატომ არის დამღლელი „ზუმშეხვედრები“?
04.05.2020
რა დროს უთმობენ კომპანიის CEO-ები სამუშაოს?
01.05.2020
დროის მართვის მეთოდები ჯეფ ბეზოსისგან
29.04.2020
ბილ გეითსი: რჩევა სტუდენტებს
27.04.2020
მოსმენის უნარი
24.04.2020
თვისებები, რომლებიც კარგ მენეჯერს ახასიათებს
21.04.2020
რატომ ხდებიან 'B სტუდენტები' კარგი მენეჯერები
17.04.2020
HBR: განვითარება დღევანდელ პერიოდში
15.04.2020
როგორ გავხადოთ სახლში მუშაობა უფრო პროდუქტიული?
10.04.2020
დენ ფრაისი - კრიზისის მართვის განსხვავებული მიდგომა
06.04.2020
სახლიდან მუშაობის დადებითი მხარეები
01.04.2020
თანამშრომლების 8%ით შემცირება Zappos-ში
30.03.2020
HBR: 'მონდომებული' თუ 'თანდაყოლილი ნიჭის' მქონე კანდიდატი?
27.03.2020
ვირტუალური შესვენება კოლეგებთან ერთად
25.03.2020
გაიხსენე კოპმლიმენტი
23.03.2020
რატომ არ მოსწონდა სტივ ჯობსს სახლიდან მუშაობა?
20.03.2020
შერჩევის ინტერვიუ სოციალური დისტანცირების პერიოდში
18.03.2020
ნიუტონიც სახლიდან სწავლობდა
16.03.2020
CV ს რა ფორმატს გვირჩევს მსოფლიოს # 1 ბიზნეს გამოცემა
13.03.2020
დისტანციურად მუშაობის დადებითი მხარეები
11.03.2020
რატომ არ უნდა ვცდილობდეთ სამსახურში ბედნიერების მოპოვებას?
09.03.2020
Ford-ის ოთხფეხა კოლეგა
06.03.2020
რა არის თქვენი სახელფასო მოლოდინი?
04.03.2020
სამსახურში წაძინება ადამიანის მუშაობის ხარისხს ზრდის
28.02.2020
უნარები და გამოცდილება არ არის საკმარისი ახალი პროფესიის შერჩევისას
26.02.2020
რეკრუტინგში მენეჯერი შეუცვლელია
24.02.2020
ინსორსელი მილენიალები
21.02.2020
არასამუშაო საათებში მუშაობა საზიანოა, როგორც თანამშრომლისთვის, ისე კომპანიისთვის
19.02.2020
ორშაბათის რჩევა - დაიწყეთ სამუშაო დღე პოეზიის კითხვით
16.02.2020
როგორ მოვამზადოთ ბავშვები მეოთხე ინდუსტრიული რევოლუციისათვის?
14.02.2020
Google: 6 რამ წარმატებული მენეჯერობისათვის
09.02.2020
წარმატებული მენეჯერის სამი ნიშანი
06.02.2020
Everything is personal in business
05.02.2020
უკვე 2020 წელია და რატომ ვიყენებთ ისევ PowerPoint-ს?
02.02.2020
შეარჩიეთ ლიდერები იმის მიხედვით, რისი კეთება შეუძლიათ და არა რა გააკეთეს
31.01.2020
რატომ არ მოსწონთ სხვებს, როდესაც უკეთესობისკენ იცვლები?
29.01.2020
რას ნიშნავს Growth Mindset სინამდვილეში?
26.01.2020
იცხოვრე ყოველი დღე ისე, თითქოს ეს შენი სიცოცხლის ბოლო დღეა, ერთ დღესაც მართალი აღმოჩნდები
23.01.2020
რომელი პროფესიული და პიროვნული უნარ-ჩვევებია ყველაზე მოთხოვნადი 2020-ში?
22.01.2020
ჯეფ ბეზოსის რჩევა, რომელიც მან თანამშრომელს მარცხის შემდგომ მისცა
19.01.2020
როგორ ინარჩუნებს სწრაფის კვების კომპანია თანამშრომელთა გადინების აბსურდულად დაბალ მაჩვენებელს?
16.01.2020
რომელი უნარ-ჩვევები ჩავწეროთ რეზიუმეში?
14.01.2020
საიდუმლო სანტას ისტორია
12.01.2020
სატია ნადელა - 3 თვისება, რომელიც ყველა ლიდერს უნდა ახასიათებდეს
25.12.2019
17 წარმატებული კომპანიის დამფუძნებლი, რომლებმაც ბიზნესი 35 წლის ასაკის შემდეგ წამოიწყეს
22.12.2019
დღის შუქი ოფისში - დასაქმებულთა არჩევანი
19.12.2019
მართვის სტილი, რომელმაც ჯეფ ბეზოსი მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე მდიდარ ადამიანად აქცია
17.12.2019
კანდიდატის გამოცდილება - რეკრუტინგის სტრატეგია ტალანტების მოსაზიდად
16.12.2019
5 რჩევა, რომელიც 'ორგანიზაციული რიტმის' სწორად აწყობაში დაგეხმარებათ
11.12.2019
გატესტეთ პრეზენტაცია არაფორმალურ გარემოში
09.12.2019
აშშ-ს შეიარაღებული ძალები ადამიანური რესურსის მართვის მოდელს ცვლის
06.12.2019
10 პროფესია, რომელიც 10 წლის წინ არ არსებობდა
04.12.2019
ნუ იფიქრებთ ჩარჩოებს მიღმა, ეძებეთ ახალი ჩარჩო
03.12.2019
ალბერტ აინშტაინის 10 გამონათქვამი
28.11.2019
სტარტაპი, სადაც მოხვედრა უფრო რთულია, ვიდრე ჰარვარდში
27.11.2019
რა მნიშვნელობა აქვს მენეჯერის მხარდაჭერას დასაქმებულისათვის?
25.11.2019
14 ქცევა რომლითაც მილენიალები მშობლებისგან განსხვავდებიან
22.11.2019
Growth Mindset- Microsoft-ის ახალი მართვის მოდელი ლიდერებისათვის
20.11.2019
თუ არ სწავლობთ, არ ხართ პასუხისმგებლიანი
18.11.2019
ჯეფ ბეზოსმა Amazon-ში PowerPoint პრეზენტაციები აკრძალა
15.11.2019
არის თუ არა სიცილი სამუშაო გარემოში პროდუქტიულობისა და კრეატიულობის საწინდარი?
13.11.2019
ROWE
08.11.2019
როგორ ახერხებს Google საუკეთესო ლიდერების იდენთიფიცირებას?
03.11.2019
რატომ გახდა HRM მარკეტინგული?
02.11.2017
რა ენაზე უნდა იყოს CV?
12.10.2017
“ახალ გამოწვევებს ვეძებ”
02.10.2017
"ერთ კომპანიაში დამიბარეს გასაუბრებაზე"
25.08.2017
როცა პროფესიის შეცვლა გვინდა
16.06.2017
ინსორსის 2016 წლის პროექტების სტატისტიკა
22.12.2016
ალდაგის სოციალური რეკრუტინგი
19.12.2016
მე რომ რეკრუტერი ვიყო
12.12.2016
თუ გინდა, რომ განვითარდე
05.12.2016
რა შეიძლება ვისწავლოთ უმუშევრობისგან?
28.11.2016
ფინკა ბანკი - ადამიანური კაპიტალის მართვის თანამედროვე მიდგომები - სისტემები და ინოვაციები
05.08.2016
JTI - ხალხის მართვის 230 წლიანი ისტორია
06.06.2016
10 ყველაზე საინტერესო და კრეატიული სამუშაო ოფისი
17.04.2016
საუკეთესო ოფისი მსოფლიოში
05.01.2016
ინტელის ინტერვიუს შეკითხვები
23.12.2015
როგორ გადაახალისა Netflix-მა ადამიანური რესურსები
22.12.2015
კომპანიები გამორჩეული ბენეფიტებით
17.12.2015
ბალანსი „ჩვენ“-სა და „მე“-ს შორის: საუკეთესო სამუშაო სივრცე მარტოობასაც გულისხმობს
16.12.2015
ამაზონის ინტერვიუს შეკითხვები
14.12.2015
14 საუკეთესო რეკრუტმენტ ვიდეო
30.11.2015
რა არის პირველი ინტერვიუ?
18.11.2015
საუბარი რეკრუტერთან - “მე შევესაბამები თქვენს მოთხოვნებს”
09.11.2015
რეკრუტინგის 10 ყველაზე ინოვაციური კამპანია
09.11.2015
სოციალური ქსელის რეკრუტინგის აპლიკაციები
05.11.2015
დელოიტის ინოვაციური რეკრუტინგი სოციალური მედიის საშუალებით
29.10.2015
ჩაანაცვლებს თუ არა CV ს ვიზიუმე?
28.10.2015
რა არის თქვენთვის მისაღები ხელფასი?
26.10.2015
შეგიძლიათ თუ არა სტრესულ გარემოში მუშაობა?
21.10.2015
რა უნდა იცოდეს CEO-მ ადამიანური რესურსის მართვაში
19.10.2015
აბრაამის ბრალია
12.10.2015
CV და 6 წამი
09.10.2015
ახალი თანამშრომლის სირთულეები
05.10.2015
Don’t worry, be happy!
02.10.2015
"ერთი წელია ვეძებთ"
25.09.2015
რატომ წამოხვედით სამსახურიდან?
23.09.2015
„დამიწერე სტრატეგია“
18.09.2015
რატომ არის თანამშრომლის შეფასება რთული?
15.09.2015