გატესტეთ პრეზენტაცია არაფორმალურ გარემოში

მეცნიერები ამბობენ, რომ ადამიანებს ამბის მოყოლისა და მოსმენის განსაკუთრებული უნარი აქვთ. ჩვენი ტვინის კონკრეტული უბნები აქტიურდებიან ისეთი ისტორიის მოსმენის დროს, რომელიც ჩვენში ინტერესსა და თანაგრძნობას იწვევს. ადამიანების უმრავლესობა თავისი ცხოვრების დიდ ნაწილს ამბების მოსმენასა და სხვებისათვის გაზიარებაში ატარებს, რაც მსოფლიოსა და  გარემოს უკეთესად აღქმაში გვეხმარება.

მიუხედავად ადამიანის ამბის მოყოლის თანდაყოლი უნარისა, საქმიანი შეხვერები ძირითადად დაცლილია ემოციებისგან, სავსეა საუბრის ფორმალური სტილით და შესაბამისად ძალიან მოსაწყენიცაა. პრეზენტაციების უმრავლესობა, ზემოთ ჩამოთვლილი თვისებების გამო, ვერ იქცევს აუდიტორიის ყურადღებას და ვერც რამე საინტერესო იდეას ბადებს მსმენელში. საინტერესოა, რატომ ხდება ასე და როგორ შეიძლება, საქმიანი კომუნიკაციაში გამოვიყენოთ ის ბუნებრივი უნარი, რომელიც მსმენელის ყურადღებას ნამდვილად მიიქცევს?

ცნობილი დიზაინ სტუდიის Ideo-ს დირექტორი, ნიკოლ კანი, ზემოთ დასმულ შეკითხვას პასუხს ასე სცემს: „სანამ პრეზენტაციას სამუშაო გარემოში წარადგენთ, გატესტეთ იგი ბარში“.

 

 

ბარებში ადამიანები ერთმანეთს ყოველდღიურ ამბებს უზიარებენ. ისინი ყვებიან ანეგდოტებს, ბევრს იცინიან და ცდილობენ მსმენელი თავისი საინტერესო ისტორიებისა და თავგადასავლების მოყოლით გაართონ. ბარში ადამიანის ამბის მოყოლის ინსტიქტი „იფურჩქნება“ და „თავს თავისუფლად გრძნობს“, რადგან ეს ადგილი ყველაზე ნაკლებად ჰგავს ფორმალურობით სავსე საკონფერენციო დარბაზს.

კანი ამბობს, რომ ის რაც ბარში ხდება ნამდვილად მნიშვნელოვანია. ადამიანები ერთმანეთში ძალიან უბრალო ენით საუბრობენ და ხვდებიან, მათი მოყოლილი ისტორია საინტერესოა თუ არა. ამ სივრცეში არ არის საჭირო დაიყენო საუბრის ტონი ან გამოიყენო ფორმალური ენა.

მეგობრებთან ერთად ბარში დალევას განსაკუთრებულს სწორედ გულწრფელობის, გართობის მაღალი ხარისხისა და მსმენელის სიამოვნების შეგრძნება ხდის. სწორედ ეს შეგრძნებები აკლია პროფესიულ პრეზენტაციებს.

როგორ ჩავატაროთ „ბარის ტესტი“?

კანი ამ პრობლემის მოგვარების გზას, პრეზენატციამდე პარტნიორთან ერთად ბარში წასვლაში ხედავს. ის თვლის, რომ თუ შემდეგ კითხვებზე პასუხი გექნებათ, მაშინ პრეზენტაციასაც პროფესიონალურ დონეზე ჩაატარებთ:

·         როგორ ჩაატარებდით პრეზენტაციას ბარში?

·         როგორ მოიქცეოდით იმ შემთხვევაში, თუ გრაფიკების საჩვენებლად, მხოლოდ ხელსახოცი გექნებოდათ?

·         როგორ ცვლის ეს ყოველივე პრეზენტატორისა და მსმენელის ინფორმაციისადმი დამოკიდებულებას?

 „ბარის ტესტის“ ჩატარების შემდეგ, შეგვეძლება მარტივად გავიგოთ, თუ რა არის ჩვენი პრეზენტაციის მთავარი სათქმელი. როდესაც პროექტი მიმდინარეობს, ჩვენს თავს ბევრი საინტერესო რამ ხდება: ბევრს ვსწავლობთ და ბევრის გაზიარებაც გვინდა სხვებისთვის, თუმცა პრეზენტაციაზე ყველაფერს ვერ მოვყვებით. „ბარის ტესტი“ გვეხმარება ყურადღება გავამახვილოთ ჩვენს მთავარ სათქმელზე, რომელიც პრეზენტაციის დროს დაგვეხმარება მარტივად მივიპყროთ ჩვენი მსმენელისა თუ მენეჯერების ყურადღება.

Ideo-ში ბარში შეხვედრების ჩატარება უკვე ტენდენციად იქცა. დიზაინერებს, ის ადამიანები, რომლებმაც პროექტის შესახებ არაფერი იციან, ბარში მიჰყავთ ლუდის ან ყავის დასალევად. ამ დროს ისინი მარივად ახერხებენ მსმენელის საუბარში ჩართვას, პროექტის არსისა და დეტალების სწორად მიწოდებას. შედეგად შეხვედრა უფრო საინტერესო ხდება.

ამ ტექნიკის მთავარი მომხიბვლელობა მხოლოდ მსმენელისთვის ისტორიის მარტივად მიწოდებაში არ მდგომარეობს. ის ასევე ძალიან მარტივად დასაორგანიზებელიცაა. შენ მხოლოდ ადგილი და სასმლის ფული გჭრდება. ასევე ამ ტესტის ჩატარება ხშირად შეგიძლია იმ ადამიანთან ერთად, რომელსაც შენი ისტორიების მოსმენა ძალიან სიამოვნებს.

ხომ არ დაინტრიგდით?  

თქვენც შეგიძლიათ სცადოთ „ბარის ტესტი“, შედეგებს კი სიამოვნებით მოვისმენთ J

სათაური
გამოქვეყნების დრო
სახლიდან მუშაობის დადებითი მხარეები
01.04.2020
თანამშრომლების 8%ით შემცირება Zappos-ში
30.03.2020
HBR: 'მონდომებული' თუ 'თანდაყოლილი ნიჭის' მქონე კანდიდატი?
27.03.2020
ვირტუალური შესვენება კოლეგებთან ერთად
25.03.2020
გაიხსენე კოპმლიმენტი
23.03.2020
რატომ არ მოსწონდა სტივ ჯობსს სახლიდან მუშაობა?
20.03.2020
შერჩევის ინტერვიუ სოციალური დისტანცირების პერიოდში
18.03.2020
ნიუტონიც სახლიდან სწავლობდა
16.03.2020
CV ს რა ფორმატს გვირჩევს მსოფლიოს # 1 ბიზნეს გამოცემა
13.03.2020
დისტანციურად მუშაობის დადებითი მხარეები
11.03.2020
რატომ არ უნდა ვცდილობდეთ სამსახურში ბედნიერების მოპოვებას?
09.03.2020
Ford-ის ოთხფეხა კოლეგა
06.03.2020
რა არის თქვენი სახელფასო მოლოდინი?
04.03.2020
სამსახურში წაძინება ადამიანის მუშაობის ხარისხს ზრდის
28.02.2020
უნარები და გამოცდილება არ არის საკმარისი ახალი პროფესიის შერჩევისას
26.02.2020
რეკრუტინგში მენეჯერი შეუცვლელია
24.02.2020
ინსორსელი მილენიალები
21.02.2020
არასამუშაო საათებში მუშაობა საზიანოა, როგორც თანამშრომლისთვის, ისე კომპანიისთვის
19.02.2020
ორშაბათის რჩევა - დაიწყეთ სამუშაო დღე პოეზიის კითხვით
16.02.2020
როგორ მოვამზადოთ ბავშვები მეოთხე ინდუსტრიული რევოლუციისათვის?
14.02.2020
Google: 6 რამ წარმატებული მენეჯერობისათვის
09.02.2020
წარმატებული მენეჯერის სამი ნიშანი
06.02.2020
Everything is personal in business
05.02.2020
უკვე 2020 წელია და რატომ ვიყენებთ ისევ PowerPoint-ს?
02.02.2020
შეარჩიეთ ლიდერები იმის მიხედვით, რისი კეთება შეუძლიათ და არა რა გააკეთეს
31.01.2020
რატომ არ მოსწონთ სხვებს, როდესაც უკეთესობისკენ იცვლები?
29.01.2020
რას ნიშნავს Growth Mindset სინამდვილეში?
26.01.2020
იცხოვრე ყოველი დღე ისე, თითქოს ეს შენი სიცოცხლის ბოლო დღეა, ერთ დღესაც მართალი აღმოჩნდები
23.01.2020
რომელი პროფესიული და პიროვნული უნარ-ჩვევებია ყველაზე მოთხოვნადი 2020-ში?
22.01.2020
ჯეფ ბეზოსის რჩევა, რომელიც მან თანამშრომელს მარცხის შემდგომ მისცა
19.01.2020
როგორ ინარჩუნებს სწრაფის კვების კომპანია თანამშრომელთა გადინების აბსურდულად დაბალ მაჩვენებელს?
16.01.2020
რომელი უნარ-ჩვევები ჩავწეროთ რეზიუმეში?
14.01.2020
საიდუმლო სანტას ისტორია
12.01.2020
სატია ნადელა - 3 თვისება, რომელიც ყველა ლიდერს უნდა ახასიათებდეს
25.12.2019
17 წარმატებული კომპანიის დამფუძნებლი, რომლებმაც ბიზნესი 35 წლის ასაკის შემდეგ წამოიწყეს
22.12.2019
დღის შუქი ოფისში - დასაქმებულთა არჩევანი
19.12.2019
მართვის სტილი, რომელმაც ჯეფ ბეზოსი მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე მდიდარ ადამიანად აქცია
17.12.2019
კანდიდატის გამოცდილება - რეკრუტინგის სტრატეგია ტალანტების მოსაზიდად
16.12.2019
5 რჩევა, რომელიც 'ორგანიზაციული რიტმის' სწორად აწყობაში დაგეხმარებათ
11.12.2019
აშშ-ს შეიარაღებული ძალები ადამიანური რესურსის მართვის მოდელს ცვლის
06.12.2019
10 პროფესია, რომელიც 10 წლის წინ არ არსებობდა
04.12.2019
ნუ იფიქრებთ ჩარჩოებს მიღმა, ეძებეთ ახალი ჩარჩო
03.12.2019
ალბერტ აინშტაინის 10 გამონათქვამი
28.11.2019
სტარტაპი, სადაც მოხვედრა უფრო რთულია, ვიდრე ჰარვარდში
27.11.2019
რა მნიშვნელობა აქვს მენეჯერის მხარდაჭერას დასაქმებულისათვის?
25.11.2019
14 ქცევა რომლითაც მილენიალები მშობლებისგან განსხვავდებიან
22.11.2019
Growth Mindset- Microsoft-ის ახალი მართვის მოდელი ლიდერებისათვის
20.11.2019
თუ არ სწავლობთ, არ ხართ პასუხისმგებლიანი
18.11.2019
ჯეფ ბეზოსმა Amazon-ში PowerPoint პრეზენტაციები აკრძალა
15.11.2019
არის თუ არა სიცილი სამუშაო გარემოში პროდუქტიულობისა და კრეატიულობის საწინდარი?
13.11.2019
ROWE
08.11.2019
როგორ ახერხებს Google საუკეთესო ლიდერების იდენთიფიცირებას?
03.11.2019
რატომ გახდა HRM მარკეტინგული?
02.11.2017
რა ენაზე უნდა იყოს CV?
12.10.2017
“ახალ გამოწვევებს ვეძებ”
02.10.2017
"ერთ კომპანიაში დამიბარეს გასაუბრებაზე"
25.08.2017
როცა პროფესიის შეცვლა გვინდა
16.06.2017
ინსორსის 2016 წლის პროექტების სტატისტიკა
22.12.2016
ალდაგის სოციალური რეკრუტინგი
19.12.2016
მე რომ რეკრუტერი ვიყო
12.12.2016
თუ გინდა, რომ განვითარდე
05.12.2016
რა შეიძლება ვისწავლოთ უმუშევრობისგან?
28.11.2016
ფინკა ბანკი - ადამიანური კაპიტალის მართვის თანამედროვე მიდგომები - სისტემები და ინოვაციები
05.08.2016
JTI - ხალხის მართვის 230 წლიანი ისტორია
06.06.2016
10 ყველაზე საინტერესო და კრეატიული სამუშაო ოფისი
17.04.2016
საუკეთესო ოფისი მსოფლიოში
05.01.2016
ინტელის ინტერვიუს შეკითხვები
23.12.2015
როგორ გადაახალისა Netflix-მა ადამიანური რესურსები
22.12.2015
კომპანიები გამორჩეული ბენეფიტებით
17.12.2015
ბალანსი „ჩვენ“-სა და „მე“-ს შორის: საუკეთესო სამუშაო სივრცე მარტოობასაც გულისხმობს
16.12.2015
ამაზონის ინტერვიუს შეკითხვები
14.12.2015
14 საუკეთესო რეკრუტმენტ ვიდეო
30.11.2015
რა არის პირველი ინტერვიუ?
18.11.2015
საუბარი რეკრუტერთან - “მე შევესაბამები თქვენს მოთხოვნებს”
09.11.2015
რეკრუტინგის 10 ყველაზე ინოვაციური კამპანია
09.11.2015
სოციალური ქსელის რეკრუტინგის აპლიკაციები
05.11.2015
დელოიტის ინოვაციური რეკრუტინგი სოციალური მედიის საშუალებით
29.10.2015
ჩაანაცვლებს თუ არა CV ს ვიზიუმე?
28.10.2015
რა არის თქვენთვის მისაღები ხელფასი?
26.10.2015
შეგიძლიათ თუ არა სტრესულ გარემოში მუშაობა?
21.10.2015
რა უნდა იცოდეს CEO-მ ადამიანური რესურსის მართვაში
19.10.2015
აბრაამის ბრალია
12.10.2015
CV და 6 წამი
09.10.2015
ახალი თანამშრომლის სირთულეები
05.10.2015
Don’t worry, be happy!
02.10.2015
"ერთი წელია ვეძებთ"
25.09.2015
რატომ წამოხვედით სამსახურიდან?
23.09.2015
„დამიწერე სტრატეგია“
18.09.2015
რატომ არის თანამშრომლის შეფასება რთული?
15.09.2015